Ogłoszenie o pracę

Tytuł ogłoszenia
OGŁOSZENIE NR 1/2019  
Forma zatrudnienia
umowa o pracę na okres próbny  
Stanowisko
Specjalista ds. kadr i płac  
E-mail
 
Telefon
 
Fax
 
Data składania
2019-01-31  
Data wygaśnięcia
2019-02-01  
Tagi
kadry, praca  
Województwo
ŁÓDZKIE  
Powiat
Łódź  
Gmina
Łódź-Polesie
Miasto
Łódź  
Ulica
ul. Zielona  
Numer budynku
18  

OGŁOSZENIE NR  1/2019

 

Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego ogłasza nabór na stanowisko: specjalista ds. kadr i płac

 

WARUNKI PRACY

wymiar etatu – 1/2 etatu

miejsce pracy – siedziba Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego adres: Łódź, ul. Zielona 18

forma zatrudnienia – umowa o pracę

Informujemy, iż budynek, w którym znajduje się siedziba NIST, nie jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich

 

 WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • posiadanie min. wykształcenia średniego i co najmniej 3-letniej praktyki w obszarze kadrowo - płacowymalbo wykształcenia wyższego i doświadczenia zawodowego min. 1 roku na podobnym stanowisku
  • umiejętność obsługi komputera oraz programów do obsługi kadr i płac
  • praktyczna znajomość zagadnień z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, zagadnień bhp i ppoż., finansów publicznych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, zamówień publicznych
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • korzystanie z pełni praw publicznych
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

 

WYMAGANIA DODATKOWE (PREFEROWANE - PODLEGAJĄCE OCENIE W RAMACH KOŃCOWEJ SELEKCJI KANDYDATÓW)

  • znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej
  • znajomość przepisów ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych
  • samodzielność, obowiązkowość, dokładność, punktualność, kreatywność, komunikatywność, umiejętność sprawnego podejmowania decyzji, umiejętność pracy na stanowisku, a także w zespole, wysoka kultura osobista, umiejętność korzystania z przepisów prawa

 

ZAKRES  ZADAŃ

 

Do zakresu zadań wykonywanych na przedmiotowym stanowisku należy przede wszystkim  obsługa kadrowa i płacowa obejmująca w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem i przebiegiem pracy pracowników, przygotowywanie od strony formalnoprawnej dokumentów dotyczących zatrudnienia -  nawiązania i rozwiązania umów o pracę, sporządzanie i wydawanie świadectw pracy, zaświadczeń i innych dokumentów dotyczących zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników, do których wydawania pracodawca zobowiązany jest przepisami prawa
  2. prowadzenie i właściwe zabezpieczanie dokumentacji kadrowej
  3. prowadzenie kart ewidencji czasu pracy odrębnie dla każdego pracownika ze szczególnym uwzględnieniem ewidencji urlopów wypoczynkowych, analizy ich wykorzystania oraz przedkładanie wniosków dotyczących zaległych urlopów
  4. sporządzanie list płac
  5. terminowe przekazywanie do ZUS deklaracji rozliczeniowej, przekazywanie do ZUS zgłoszenia płatnika oraz składek ubezpieczonych pracowników, obliczanie i przekazywanie za każdy miesiąc kalendarzowy składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na fundusz pracy, zgłaszanie do ZUS nowych pracowników i wyrejestrowywanie pracowników, z którymi umowa została rozwiązana
  6. kompletowanie i przekazywanie do ZUS innych dokumentów niezbędnych do realizacji świadczeń
  7. obliczanie zasiłków z tytułu choroby, macierzyństwa, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i innych (sporządzanie stosownej dokumentacji)
  8. obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych – pracowników - terminowe odprowadzanie należnego podatku do Urzędu Skarbowego, sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych /PIT-y/ dla wszystkich pracowników i terminowe przekazywanie pracownikom i Urzędom  Skarbowym
  9. ustalanie uprawnień do emerytur i rent oraz kompletowanie dokumentacji  związanej z przejściem pracownika  na rentę  i/lub emeryturęi przekazywanie do ZUS
  10. archiwizowanie dokumentacji z zakresu swego działania
  11. współpraca z główną księgową w zakresie:
  12. przygotowania list płac, naliczania wynagrodzeń pracowników, zleceniobiorców z uwzględnieniem wszelkich dodatków i potrąceń,
  13. przygotowanie dokumentacji i wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zlecenie lub umów o dzieło
  14. sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną wszelkich dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów do ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego wszystkich pracowników, zleceniobiorców oraz świadczeniobiorców pobierających zasiłek stały i świadczenie pielęgnacyjne
  15. sporządzania dokumentów stanowiących podstawę wykonania przelewów składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, wynagrodzeń na indywidualne konta pracowników oraz innych potrąceń z list płac
  16. naliczanie gratyfikacji za wysługę lat na podstawie posiadanych dokumentów;
  17. prowadzenie ewidencji obowiązkowych badań lekarskich pracowników i kontrola ich aktualności;
  18. prowadzenie ewidencji obowiązkowych szkoleń BHP i ppoż.  pracownika oraz kontrola ich aktualności
  19. organizowanie i przeprowadzanie naboru pracowników zgodnie z obowiązującymi procedurami i normami prawnymi
  20. sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw personalnych tj. ruchu pracowników, stanu zatrudnienia, kwalifikacji zawodowych oraz czasu pracy
  21. sporządzanie sprawozdań w zakresie dotyczącym zatrudniania pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami; sporządzanie sprawozdań do GUS w zakresie spraw personalnych określonych przez odpowiednie przepisy prawa
  22. prowadzenie wszelkiej dokumentacji ubezpieczeniowej/zgłoszenia i wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i członków ich rodzin, sprawy związane z ustaleniem kapitału początkowego
  23. obsługa działalności Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

 

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • list motywacyjny
  • życiorys - curriculum vitae
  • kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (oryginały do wglądu)
  • kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wyksztalcenia (oryginały do wglądu)
  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach(oryginały do wglądu)
  • kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (oryginały do wglądu)
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia

 

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają dodatkowe doświadczenie zawodowe (rodzaj i długość)
  • w razie posiadania - dokumenty potwierdzające osiągnięcia zawodowe np.: uzyskane nagrody, wyróżnienia itp.

 

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • dokumenty należy złożyć do: 31.01.2019 r.
  • decyduje data: wpływu oferty do NIST
  • miejsce składania dokumentów:
    dokumenty należy wysłać na adres:

Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego

ul. Zielona 18

90-601 Łódź
z dopiskiem:  nabór nr 01/2019 na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac

DODATKOWE INFORMACJE O NABORZE:

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.

Instytut jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonywana jest na podstawie dokumentów wymienionych w ogłoszeniu o naborze. Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Do kolejnego etapu naboru zostają zapraszani kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne.

Przekroczenie terminu lub złożenie oferty niekompletnej może skutkować jej odrzuceniem.

NIST zastrzega, iż będzie kontaktował się za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie wyłącznie z kandydatami zakwalifikowanymi do dalszego etapu rekrutacji.

Ogłaszający zastrzega, iż nabór na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac może zostać nierozstrzygnięty.

 

WZORY KLAUZUL I OŚWIADCZEŃ ZAŁĄCZANYCH DO DOKUMENTOW APLIKACYJNYCH:

 

Prosimy o zawarcie w CV klauzuli:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego 90-601 Łódź ul. Zielona 18, w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego”.

.......................................................

Data i podpis kandydata do pracy”

 

W przypadku, gdy wyraża Pani/Pan zgodę na udział w przyszłych procesach rekrutacyjnych (wyrażenie zgody jest dobrowolne ) prosimy o zawarcie w CV klauzuli  obejmującej  wyrażenie zgody  na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby  rekrutacji  objętej niniejszym ogłoszeniem , jak i rekrutacji  przyszłych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego 90-601 Łódź ul. Zielona 18, w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego oraz w kolejnych naborach kandydatów na pracowników Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego.”

.......................................................

Data i podpis kandydata do pracy”

 

Wzór  oświadczenia dotyczącego ochrony danych osobowych:

 

„Oświadczenie dotyczące ochrony danych osobowych

Oświadczam, iż zostałem poinformowany o tym że:

  1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego 90-601 Łódź ul. Zielona 18, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Dyrektor Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego,
  2. kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem:
    • Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego 90-601 Łódź ul. Zielona 18
    • e-mail: odo@nist.gov.pl
  3. dane osobowe (oraz dane do kontaktu - o ile zostaną podane) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego, a w przypadku wyrażenia zgody, także w kolejnych naborach pracowników Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego  na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
  4. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  5. odbiorcą danych może być podmiot działający na zlecenie administratora danych, tj. podmiot świadczący usługi IT w zakresie serwisowania i usuwania awarii,
  6. dane osobowe zgromadzone w procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące po zakończeniu naboru, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych naborach, dane będą przechowywane przez okres trzech lat od daty zakończenia tego naboru,
  7. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego. Ponadto przysługuje jej prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO,
  8. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie jej danych osobowych. Organ ten będzie właściwy do rozpatrzenia skargi z tym, że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji,
  9. podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy w Narodowym Instytucie Samorządu Terytorialnego.

.......................................................

Data i podpis kandydata do pracy”

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..